איזה ציוד הגברה ניתן להשכיר?

ציוד הגברה הוא מונח רחב מאד אשר כולל בתוכו מונחים רבים וסוגים שונים של מוצרים. לכל אירוע אופי וצרכים משלו ומתוך צרכים אלו יש צורך לגזור את ציוד ההגברה הנדרש עבור האירוע שלנו. רשימת המונחים היא לא מורכבת ולכל סוג של פריט יש את התפקיד שלו על מנת שהכול יעבוד כמו שצריך. איזה ציוד ניתן להשכיר? הכול. מה שאתם צריכים לדעת הוא מה אתם צריכים. אז בואו וננסה לעשות סדר למה משמש כל מוצר ולמה צריך אותו.

 

מיקרופון

הפריט אולי הבסיסי ביותר, המיקרופון. זהו בעצם הפריט שאתם תרגישו אותו, אותו תחזיקו והוא יהיה למעשה חלון הראווה שלכם. המיקרופון כמו תמיד עומד בחזית הבמה, כולם מחזיקים אותו והוא מושפע מכמה גורמים.

  • האם המיקרופון אלחוטי או עם כבל, מיקרופון עם כאבל יסרבל קצת את השימוש, אך יעניק תוצאה טובה יותר.
  • ישנם מיקרופונים המותאמים לקלוט צלילים ממנעד סביבתי רחב, זה יכול לתת מענה לדרישות מסוימות, אך ייתן פתרון גרוע לזמר או נואם בודד, או אז נעדיף מיקרופון דינאמי.

 

רמקולים

רמקולים מהווים מדד חשוב לאיכות הסאונד שתקבלו באירוע. לא מספיק שיש לכם רמקול שמישהו מחזיק אצלו בבית על מנת להחזיק אירוע של מאה וחמישים אורחים לצורך העניין. רמקולים כמו מיקרופונים ניתן להשכיר בכל מקום שבו יש ציוד הגברה להשכרה לכן כדאי מאד להתייעץ עם מומחה מהתחום לפני שמשכירים את הרמקולים. בסוף הם יהיו אלה שישמיעו לכם את הסאונד של האירוע שלכם. לא כדאי להתפשר.

 

מיקסר

אין מערכת הגברה בלי מיקסר. המיקרופון ישדר את הצלילים, הרמקולים ישמיעו אותם אבל מה שיחבר אותם יהיה המיקסר. המיקסר הוא זה ששולט על עוצמת הקול והאיזון בסאונד בכל אירוע, אי אפשר להזמין ציוד הגברה להשכרה בלי מיקסר.

המיקסר הוא מעין לוח שמחולק לערוצי סאונד שונים, המאפשרים שליטה מקסימלית על מה ששאר הפריטים שהשכרנו עושים, הוא למעשה החלק המקשר, הפעלתו לעיתים דורשת מורכבות טכנית וכדאי לשקול מומחה שיפעיל אותו עבורכם.

 

כבלים

אחד הדברים שלא תמיד שמים עליהם את הדגש ולאחר מכן תופסים את הראש הוא הצורך בכבלים. ציינו שהמיקסר מחבר בין כל חלקי מערכת ההגברה, הוא עושה זאת בעזרת כבלים, לכן חשוב מאד להזמין כבלים בכמות מספקת ולא לשכוח מתאמים נכונים שיוכלו לחבר את המיקרופון והרמקולים למיקסר. זה נראה פרט שולי, אבל מדובר לרוב על ציוד שאנשים לא מחזיקים בבית, ולא תרצו להיתקע ביום האירוע ללא כבלים מתאימים.

 

לסיכום

אירוע מוצלח נמדד פעמים רבות בפרטים הקטנים. לכן חשוב מאד להיות ערניים שמדובר על מערכת ההגברה. אל תתביישו לשאול את המומחים מה אתם צריכים. עלויות ההשכרה של ציוד הגברה הם לא גבוהים. תבדקו מה אתם צריכים ותפעלו בהתאם. שיהיה אירוע מוצלח.

ציוד הגברה מושכר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא