והזוכה לשנת 2022…

אנחנו מכריזים עליה כעל יעד המסקרן ביותר לשנת 2022. בין ספרד לצרפת, שאנחנו כבר לחלוטין יכולים להדריך בהן תיירים, לבין גרמניה ופורטוגל, שאנחנו כבר לגמרי מרגישים שם כמקומיים (וחלקנו תיכף נוציא דרכונים פורטוגלים ונעבור לגור בליסבון), לא נשארו הרבה מקומות שממשיכים לסקרן אותנו. פרט לאירלנד. 

אירלנד היא בדיוק מדינה כזו, שטרם נשטפה בגל תיירים מכל רחבי העולם וזה הזמן המדויק לנסוע ולהכיר אותה.

לכן, החלטנו להפסיק לדחות את הנסיעה והתחלנו בחיפוש אחר מלונות בקורק עם אישור מיידי (בזמן שאנחנו לגמרי גם בודקים מלונות מומלצים בליסבון, בשביל הרגע שבו נקבל את הדרכון הפורטוגלי ונחגוג בליסבון).

 

מדינה בתוך מדינה

סיפורה של אירלנד שזור בסיפורה של בריטניה הגדולה. אירלנד נכבשה על ידי האנגלים בסוף המאה ה – 12 ובמשך מאות שנים הייתה נתונה תחתיה. בשנת 1921 נחתם הסכם בין אירלנד לבין בריטניה ואירלנד הפכה לדומיניון הבריטי (מדינה שיש בה שלטון מסוים משל עצמה, אך היא משתייכת לאימפריה גדולה אחרת) ורק בשנת 1949 אירלנד חזרה להיות מדינה עצמאית.

אנחנו נדלג ברשותכם על דבלין, שעליה תמיד ניתן למצוא מידע רב (גם בכתבות הקודמות שלנו בנושא) וניסע להכיר עיר נוספת באירלנד, בטרם נצא לסיבוב בכל רחבי המדינה, בחיפוש אחר מקומות מעניינים ומסקרנים במיוחד.

 

התחלה מפתיעה

איכשהו, אנחנו בטוחים שרובכם לא שמעתם על קורק. וחבל שכך.

הדבר הבסיסי ביותר לדעת על קורק, היא שמדובר בעיר הגשרים – יש בה גשרים רבים כל כך שזה מאתגר מעט את פחד הגשרים הקטן שקיים אצלנו. אבל רק במעט.

 

 היסטוריה מקומית

בעבר הרחוק, קורק הייתה מוקפת חומות ועד היום ניתן למצוא בה כמה וכמה חומות, שהצליחו לשרוד.

בנוסף, קורק נמצאת בלב ליבו של נהר לי וזה הופך אותה לנמל בעל חשיבות גדולה באזור כולו.

בזמן מלחמת העצמאות של אירלנד, חלק נכבד מהעיר נשרף כליל והיה צורך לשחזרו, אך עדיין ניתן למצוא מבנים ששרדו את ההרס ונשארו מבנים היסטוריים.

 רואים רואים, חוקרים חוקרים

 

בנק האירי המאוחד

פעם, מזמן, היה מדובר בבניין הבורסה ועד היום העיצוב הפנימי הוא לא פחות ממרהיב.

 

שוק אנגלי מקורה

שוק אנגלי טיפוסי, שמתמקד בדברי מאכל, מדובר בחוויה בפני עצמה ובדרך חשובה ביותר לחקור מקום חדש – דרך הקיבה.

 

טירת Blarney

מבנה מרהיב, טירה שבתוכה יש אבן מיוחדת, שלפי סיפורים עתיקים שימשה להמלכת מלכים ומייחסים לה סגולות רבות, דוגמת שיפור ניכר בכושר הביטוי של כל מי שינשק אותה.

אנחנו אומרים שהדבר היחידי שניתן לפתח מהמפגש הזה – זה קורונה. ואולי גם קצת הרפס. אבל מי אנחנו שנקבע?

 

קתדרלת St Fin Barre

קתדרלה בסגנון ניאו גותי , נוסדה עוד במאה ה – 7 אך בנייתה הושלמה לבסוף רק במאה ה – 19. טוב, קצב הבנייה שלהם מעניין, לא?

 

מוזיאון החמאה

מבין כל המוזיאונים שבהם ביקרנו אי פעם, מדובר במוזיאון הייחודי ביותר. הוא יספר לכם את סיפור הייצור של החמאה, משחר הימים עד ימינו. כי חמאה אירית זה הדבר.

עכשיו, אחרי שהכרנו את קורק, נמשיך את הטיול ברחבי אירלנד כולה.

 

Abbey of Kells

כנסיה עתיקה שנשמרה עד ימינו בצורתה המקורית. בנוסף לפלא זה, היא גם המקום שבו נכתב כתב עט מהעתיקים שקיימים כרגע – ספר הקלטי. הוא נשמר בספריית טריניטי קולג' שבדבלין. חוויה נסיעה בזמן.

 

Rock of Cashel

מקום מפורסם במיוחד לא רק ברחבי אירלנד, אלא בעולם כולו. בעברו שימש כמצבר ואז כמשכנו של המלך. ב – 1647 האזור נחרב והארמון נשמר עד ימינו ללא הגג שלו.

 

Newgrange

 אזור מיסטי מעט, ששימש כמקום פולחן לאל דגה. מדובר במקום שבנווי בצורה מוזרה ומעורר רגשות מוזרים לא פחות. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו מבקרים באירלנד, לא?

 

ממוזיאון הלפרקונים

נקודת קסם של הטיול שלנו. לפרקונים הם אנשים קטנים, שכל מפגש איתם מבטיח, שלא תצטרכו לדאוג לפן הכלכלי בחייכם.

 

מוזיאון בירת גינס

הגאווה הלאומית של אירלנד – בירה שמוכרת ואהובה בכל רחבי העולם. אם מתישהו שאלתם את עצמכם איך מייצרים את המשקה האהוב, זה המקום לקבל תשובות. אנחנו פה בשביל הטעימות

אירלנד – טעימה מהבלתי מוכר.

 

שנה

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא