מה הוא ההבדל בין מבחן אמיר"ם למבחן אמי"ר?

כדי להתקבל ללימודים אקדמיים צריך להציג נתוני קבלה מתאימים – כמו ציוני בגרויות, ציון פסיכומטרי ורמת אנגלית. רמת האנגלית נקבעת על ידי מבחן ממיין באנגלית, המסווג את הסטודנטים לפי רמות. לסיווג זה יש שתי מטרות, ראשית – הוא נועד לצורך קבלת הסטודנט לאוניברסיטה, כלומר רק מרמת אנגלית מסוימת ניתן להתקבל ללימודים גבוהים. בנוסף, רמת האנגלית שמסווגת במבחן קובעת את מספר קורסי האנגלית שתידרשו ללמוד במהלך התואר.

 

סוגי מבחנים ממיינים באנגלית

מבחן הסיווג באנגלית מתבצע באחת משלוש הדרכים הבאות: חלק האנגלית במבחן הפסיכומטרי, מבחן אמי"ר או מבחן אמיר"ם.

סוגי השאלות בבחינה לסיווג רמת אנגלית

מבחני הסיווג באנגלית זהים בתוכנם, והם מתחלקים לשלוש סוגי שאלות:

  • השלמת משפטים
  • ניסוח מחדש
  • הבנת הנקרא

מבחן אמירם ומבחן אמיר

מהם ההבדלים בין המבחנים?

כאמור, סוג השאלות זהה בכל המבחנים, עם זאת יש הבדל בין מבחן אמיר"ם למבחן אמי"ר, ההבדל הוא במספר מאפיינים:

 

אופן ביצוע הבחינה

ההבדל המרכזי בין המבחנים נובע משמם – מבחן אמיר"ם, כלומר אנגלית מיון לרמות ממוחשב, הוא מבחן ממוחשב, ואילו מבחן אמי"ר, כלומר אנגלית מיון לרמות, הוא לא ממוחשב. כלומר ההבדל העיקרי הוא פורמט המבחן – בעוד מבחן אמיר"ם מתבצע מול מחשב, מבחן אמי"ר מתבצע על דף.

 

תוקף הבחינה

הבדל נוסף בין המבחנים הוא תוקף הבחינה. בעוד הציון שמתקבל ממבחן אמי"ר תקף לכל מוסדות הלימודים, הציון במבחן אמיר"ם תקף רק למוסד שדרכו נרשמתם למבחן. לכן, אם אתם לא בטוחים באיזה מכללה או אוניברסיטה אתם רוצים ללמוד, עדיף לבחור במבחן אמי"ר.

 

התאמת השאלות לנבחן

הבדל נוסף ומהותי בין הבחינות הוא ההתאמה לנבחן. השאלות במבחן אמיר"ם נבחרות בהתאם לרמת הנבחן, במילים אחרות מדובר במבחן אדפטיבי. כלומר, בהתחלה מוצגות שאלות ברמה בינונית, ועל סמך אחוזי ההצלחה בשאלות אלו, נקבעת הרמה לשאלות הבאות. כלומר, לאורך כל המבחן, המערכת מעריכה את רמת הנבחן, ומציגה לו שאלות מתאימות.

חשוב להבין, כי האלגוריתם של המבחן מבטיח שהציון שיתקבל ישקף מהימנה את רמת הנבחן, משום שהציון נקבע לפי רמת השאלות שאליהן הגיע הנבחן, ולא לפי מספר התשובות הנכונות שלו.

מבחן אמירם ומבחן אמיר

כמות הפרקי הבחינה

מבחן אמי"ר כולל 3 פרקי בחינה, כאשר אחד מהם משמש כפרק פיילוט, שאינו משפיע על הציון הסופי אלא נועד לצרכים פנימיים. בניגוד אליו, מבחן אמיר"ם כולל פרק בחינה אחד בלבד, אשר מעורבות בו מספר שאלות פיילוט בודדות.

 

משך הבחינה

מבחן אמי"ר אורך 60 דקות, ואילו אורך מבחן אמיר"ם תלוי במהירות הנבחן, והוא לרוב בין 25 דקות ל- 70 דקות.

 

לסיכום

מבחן אמי"ר ומבחן אמיר"ם הם מבחני ידע באנגלית המיועדים למטרות מיון הסטודנטים ובדיקת רמת השליטה בשפה. הציון במבחן משפיע על קבלה לאוניברסיטה, וגם על מספר קורסי האנגלית שיבוצעו במהלך הלימודים. התוכן של מבחן אמי"ר זהה לזה של מבחן אמיר"ם, עם זאת יש מספר הבדלים טכניים ביניהם.

מבחן אמירם ומבחן אמיר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא