סטנדאפיסט לאירועים עסקיים

לנצח אירוע

אתם עומדים בפני הפקת אירוע עסקי גדול ללקוחות, לעובדים, לרגל חגיגית עשור? אתם בהתלבטות כי הרבה אגו ומוניטין עומדים על כף המאזניים? אני לגמרי יכול להבין אתכם. לפני 20 שנים עסקתי גם אני בהפקת אירועים והייתי שותף בהפקת אירועים קטנים וגדולים כמו – פסטיבל התפוח, 20 שנה לחברת ממן, 30 שנה למלל מחשבים, מסיבת הקיץ של נטקום גרופ, טורניר הכדורסל של עולם ההי טק ועוד.

הלחץ לקבל את ההחלטות הנכונות ולעמוד בצפיות הלקוח היה גדול. בשורות הקרובות אנסה לעזור לכם לנצח לפחות בפרמטר אחד של האירוע – בחירת סטנדאפיסט לאירועים עסקיים.

 

אפיון הקהל המוזמן

אחד הדברים החשובים שעלינו להתייחס אליהם בבואנו לתכנן ולהפיק אירוע הוא, אפיון של קהל המוזמנים לאירוע. מי האנשים שיגיעו, האם מדובר בכלל הלקוחות ואז הקהל יהיה מאוד מאוד מגוון, או שאולי מדובר בלקוחות וי איי פי בלבד, במקרה כזה יהיה כבר מעט קל יותר לאפיין את הקהל.

קהל של מנהלים בכירים יהפוך את אפיון האוכלוסייה לברור וקל וכן הלאה. לכן, כשנשב לחשוב ולבחור את הסטנדאפיסט לאירועים עסקיים שמתאים לנו, נחשב מסלול לפי אפיון הקהל שלנו.

 

מכנה משותף

לאחר שסיימנו לאפיין את אוכלוסיית היעד שתגיע לאירוע, השלב הבא הוא, להתאים סטנדאפיסט שקולע למכנה המשותף של הקהל שלנו. כאן ממתינה לכם הפתעה נעימה. המכנה המשותף של הקהל שלנו יהיה בכל מקרה – הצחוק. עתה מה שנותר לנו, זה לבחור את הפנים המתאימות לקהל שלנו.

אם יש לנו קהל אליטיסטי אז נבחר בסטנדאפיסטים ששפתם יכולה להיות מעט יותר מתוחכמת, אם הקהל שלנו יותר מיינסטרים נוכל לבחור את השמות שיש להם הכי הרבה זמן מסך, ואם הקהל שלנו עממי, כדאי יהיה לנו לבחור בסטנדאפיסטים שצמחו מתוך העם, מהשכונות אולי אפילו ממצוקה מסוימת, כאלה שמדברים לחלוטין בגובה העיניים. בחירת סטנדאפיסט לאירועים עסקיים היא לא כזו מורכבת מסתבר.

 

הדובדבן על הקצפת

אפיינו קהל, בחרנו סטנדאפיסט לאירועים עסקיים ועכשיו בואו נהיה יצירתיים. כיצד ניתן לפלפל עוד את המופע של הסטנדאפיסט שבחרנו, כדי שהקהל שלנו פשוט לא ישכח את האירוע, גם אם האוכל אכזב אותו במעט. ממליץ לכם בחום לפנות למנהלו של הסטנדאפיסט הנבחר ולבקש ממנו שיתוף פעולה של הסטנדאפיסט אתכם. מה זה בעצם אומר?

 

מידע פנים ארגוני

תעבירו לסטנדאפיסט שלכם נתונים על החברה, על המוצרים או השירותים של החברה, תספקו לו מעט רקע על הקהל שיהיה באירוע ועל ההווי במשרדי הארגון. תבקשו ממנו לבצע מספר התאמות של קטעים לאירוע שלכם.

 

מידע על אנשי מפתח

אין יותר מצחיק מקטע בו הסטנדאפיסט מעביר פתאום קטעים מצחיקים על החברה ויודע לספק אנקדוטה הורסת מצחוק, על אחד מהאנשים שיושבים בקהל. זכרו שהמלצתי לכם.

 

סטנדאפיסט לאירועים עסקיים – מי המנוסה ביותר

בישראל אף פעם לא חסרו סטנדאפיסטים לאירועים עסקיים, אבל מתוך מגוון האמנים של הז'אנר, ישנם כאלה שעשו זאת יותר באירועים עסקיים ולכך מספר סיבות –

  1. הסיבה הראשונה היא – פופולריות. ככל שהסטנדאפיסט מוכר יותר, כך הוא מוזמן להופיע מספר רב יותר של פעמים באירועים עסקיים.
  2. יכולת הגמישות ושיתוף הפעולה של הסטנדאפיסט אל מול בקשות הארגון המזמין. האם הוא מוכן לכתוב קטע קצר על הארגון, לאלתר עם הקהל וכו'.
  3. מחיר – מרבית הארגונים לא יוציאו 50,000 אלף שקלים עבור מופע סטנדאפ ולכן, יבחרו סטנדאפיסט מתוך כל אלה העומדים בתג המחיר של הארגון.

 

לאור כל אלה, מומלץ לארגון לבחור באחד הסטנדאפיסטים המנוסים ביותר באירועים עסקיים. דבר זה כנראה יבטיח מחיר מתאים, גמישות ורמת הכרות טובה של הקהל עם הסטנדאפיסט המוזמן.

 

מרתון של סטנדאפיסטים

סטנדאפיסטים לאירועים עסקיים ניתן למצא גם במרתונים של סטנדאפיסטים המתקיימים במועדונים ייעודיים לכך, כגון הקאמל קומדי קלאב.

במרתון סטנדאפיסטים תוכלו ללמוד על הלכי הרוח של הז'אנר ובעיקר על הכוחות החדשים בתחום. היתרון המרכזי בביקור במרתון שכזה, הוא היכולת לאתר סטנדאפיסט שמצד אחד הוא עדין חדש ומחירו אינו מרקיע שחקים, ומהצד השני, שמו כבר מוכר ויש לו ניסיון מוכח בהופעות, לרבות בהופעות באירועי חברות.

אז מה אכפת לכם להשקיע שעתיים מזמנכם וללכת לצפות במרתון שעשוי לחשוף בפניכם את הסטנדאפיסט שהכי מתאים לאירוע העסקי שלכם.

 

המלצה שלי לסטנדאפיסט לאירועים עסקיים

לאורך שנותיי כמפיק אירועים לרבות ובעיקר אירועים עסקיים, התנסיתי במופעים של סטנדאפיסטים רבים אולם, אחד מכל אלה שעבדתי אתם התעלה מעל לכל השאר. הוא שיתף פעולה איתי ועם אנשי הארגון בצורה חברית ממש ונתן תחושה לכל הצוות מסביב, שהכל אפשרי ואין דבר שהוא אינו מוכן לבצע.

המופעים שלו תמיד היו המצחיקים ביותר וההנאה של הקהל הייתה מקסימלית. הוא שיתף את הקהל במופע ויצר מצבים קומיים שגרמו לאנשים פשוט לבכות מרוב צחוק או כמו שאומרים  – "הם עשו במכנסיים".

לא אציין את שמו אבל, אני נוגע בנקודה זאת מכיוון, שכשמוצאים אמן כזה חשוב לשמור עליו גם לפעמים הבאות, במידה והקהל הוא אחר. לא מחליפים ביצת זהב. סטנדאפיסט מהזן הזה, ידע תמיד להתאים את עצמו לכל קהל וישמח לבצע את ההתאמות הדרושות למופע.

מבקש לומר לסיכום, סטנדאפיסט לאירועים עסקיים הוא אחד שמוכן להאזין לבקשותיכם, מוכן לבצע התאמות לפי הארגון והקהל שלכם ויש לו ניסיון משמעותי בהופעות במסגרת של אירועים עסקיים בחברות, וועדים וכל סוגי הארגונים במשק הישראלי.

בחירת סטנדאפיסטים לאירועים עסקיים יכולה להתבצע במספר דרכים. הראשונה, כנציג הארגון המזמין תמיד אפשר להתייעץ עם קולגות שעשו לאחרונה אירועים ולבדוק אם היה אצלם סטנדאפיסט ואיך הוא היה. דרך נוספת היא ללכת לצפות במרתון של סטנדאפיסטים. מרתונים כאלה מתקיימים במועדוני סטנדאפ שרובם מרוכזים בתל אביב. אחד הוותיקים והמוכרים שבהם הוא הקאמל קומדי קלאב. הדרך השלישית היא, לבחור שלושה סטנדאפיסטים שנראים לכם מתאימים וללכת לראות אותם בהופעה. על פי רוב, מנהלם האישי יזמין אתכם חנם להופעה מתוך אינטרס שתזמינו אותו לאירוע.

אין קהל בעולם שאינו אוהב לצחוק ולכן, התשובה לשאלה זו קצרה וברורה – כן, כל אירוע שבו יופיע סטנדאפיסט טוב, שיודע את העבודה, יביא לכך שהאורחים שלכם ילכו הביתה עם חיוך על הפנים.

מבחינת מחיר זה תמיד זול יותר אבל, אני ממליץ לבחור בסטנדאפיסט שיש לו כבר ניסיון באירועים עסקיים. לעיתים, ניתן למצא אחד כזה שהוא יחסית בתחילת הדרך ובכל זאת, מתחזק ניסיון מסוים באירועים עסקיים ולכן  – שווה בדיקה.

אחת ההחלטות החשובות שצריך לקבל והתשובה – לא יותר מ- 50 דקות מופע.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא