סטנדאפיסט לאירוע חברה

עם השנים, ההשקעה בעובדי החברות השונות הולכת וגדלה, ואיתה ההשקעה גם בערבי גיבוש ובימי צוות בהם כל העובדים, ללא יוצא מן הכלל מתאספים לפעילות מהנה ומגבשת, בתקווה שתגרום לאנשי הצוות לבוא בכל בוקר מעט יותר מחויכים לעבודה, או לעבוד במוטיבציה גבוהה יותר ממה שהיא כעת.

האטרקציות הנפוצות בדרך כלל הן שייט בסירות קיאקים, סדנאות בישול ומשחקי באולינג. אך בכל אלו, תמיד יש מישהו אחד שפחות מתחבר, את זאת שאסור לה לעשות את הפעילות המסוימת הזו או את האחד שתמיד שורף את המנה או נופל מהקיאק. הופעות סטנד אפ לאירועי חברה הן האטרקציה הייחודית והפופולארית ביותר בתקופה האחרונה.

בצורה כזו, העובדים שלכם ייהנו משעה של הומר טוב, גיבוש, צחוק וחברה טובה. הם יודו לכם על הערב המהנה שבו כאבה להם הבטן מרוב צחוק, יתגבשו בינם לבין עצמם ויבואו למחרת בבוקר למשרד עם מצב רוח טוב וחיוך על הפנים. אז מה צריך לדעת כשמזמינים סטנדאפיסט לאירוע חברה? אספנו לכם את הפרטים החשובים שכדאי לכם לשים אליהם לב במהלך הזמנת הסטנדאפיסט.

 

מה בעצם כוללת הופעת הסטנד אפ באירוע חברה?

הסטנדאפיסט יגיע ויעשה לכם מופע שאורכו כשעה, שבו הוא ישלב בדיחות מוכרות שלו וקטעים שהכין מראש, יחד עם אלתורים שהוא ימציא במהלך ההופעה באמצעות שיחות עם הקהל, יעלה אנשים לבמה, וגם יצחק על עניינים מרכזיים שקשורים לחברה הספציפית שלכם, אם תרצו ותדריכו אותו מראש בנוגע כך.

 

איך בוחרים סטנדאפיסט להופעה באירוע חברה?

ראשית, חשבו עם עצמכם מה קהל היעד שלכם – האם המופע מיועד לעובדים בלבד, ומה חתך הגילאים שלהם? בהתאם לכך בחרו סטנדאפיסט שמזוהה פחות או יותר עם אותו קהל היעד. אם האירוע מיועד למשפחות של עובדי החברה, ודאו כי אתם מזמינים סטנדאפיסט שההופעה שלו מיועדת לכל הגילאים וכי הוא לא כולל בדיחות גסות או לא הולמות במופע הסטנד אפ שלו.

תוכלו לעבור על המלצות של סטנדאפיסטים, לברר עם לקוחות קודמים של אמני הבמה וגם לשאול אנשים שצפו בהופעות שלהם בעבר, ואספו את האמנים שהכי מתאימים לקהל היעד שלכם מבחינת התוכן, ואת אלו שהצעת המחיר שלהם הולמת את ציפיות ההוצאות שלכם מאירוע החברה הנוכחי.

אם יש ביכולתכם להוציא סכום כסף גדול יחסית על ההופעה, אולי כדאי לכם לבחור בסטנדאפיסט מוכר אך מעט יקר יותר, שהעובדים וודאי מכירים אותו וישמחו לבוא להופעה שלו. אך שימו לב כי אמן במה יקר או מוכר יותר לא בככרח אומר שהוא יהיה יותר מצחיק.

דבר נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת, כשצופים בהופעות קודמות של האמן שימו לב האם הוא מתקשר עם הקהל , אם הוא זורם איתם, והאם הוא נשאר "קול" ולא נרתע מקהל של צופים שמפשירים לאט לאט.

 

כמה יעלה לכם להביא סטנדאפיסט לאירוע חברה?

עלות של הופעת סטנד אפ יכולה לנוע בין 2000 שקל ל10,000 שקלים והיא מושפעת ממספר גורמים. קודם כל, כמה אנשים מתוכננים להשתתף באירוע? בדרך כלל, ככל שמספר הצופים בהופעת הסטנד אפ גדול יותר, כך המחיר מתייקר, משום שעל האמן "למשוך" יותר צופים ולפנות במהלך ההופעה שלו אל יותר משתתפים.

כמו כן, אם תבחרו לערוך את האירוע בשעות הערב הפופולאריות לאירוע, ככל הנראה שגם פה מחיר העסקה עלול לעלות. מצד שני, אם תוכלו לקיים את הופעת הסטנד אפ בשעות "מתות" יחסית כמו 16:00 או 17:00 אחר הצהריים, יכול להיות שהסטנדאפיסט ירצה לבוא להופיע אצלכם בדרך להופעת ערב אחרת ועל כן יגבה עבורכם מחיר נמוך.

גם מקום מגוריו של אמן הבמה משפיע על כל העסק – ברוב המקרים תצטרכו לשלם את דמי הנסיעות והדלק של הסטנדאפיסט ושל עובדי הבמה שלו, אם יש כאלה. לכן, כדאי לכם לבחור באמן שגר יחסית קרוב למקום בו תערכו את האירוע.

 

למה חשוב לשים לב לפני ההופעה?

אם חשוב לכם שהסטנדאפיסט ייגע במהלך ההופעה בנקודות חמות ומצחיקות במשרד שלכם, כמו השעה לאחר ארוחת הצהריים בה כמעט כולם לא באמת עובדים, קופסת האוכל במקרר שנגנבה, או המעבר לבניין המשרדים החדש, בקשו מהסטנדאפיסט לצחוק על העניינים הללו במהלך המופע או לנסות לשלב אותם בקטעי הבדיחות שלו.

אם תרצו שהוא יעלה עובדים לבמה ויעשה קטעים מסוימים, גם את כל אלו אתם מוזמנים לבקש מהאמן, אבל זכרו גם לסמוך עליו ותנו לו להסתדר, הוא ככל הנראה יודע מה הוא עושה. כמו בכל מעגל חברתי, כנראה שגם בחברה שלכם יש עניינים רגישים שלא כדאי לצחוק עליהם. הופעת סטנד אפ לעיתים עלולה לטשטש את הגבולות דרך הצחוק, ולכן אם יש נקודה שאתם חושבים שעדיף שהאמן לא יצחק עליה – בקשו זאת ממנו טרם ההופעה.

 

גם במהלך הופעת הסטנד אפ נצטרך להיות עם היד על הדופק?

ממש לא, אתם לגמרי יכולים להישען על הכיסא, להתרווח, ליהנות וגם לצחוק. אבל בכל זאת, אתם הבאתם את מופע הסטנד אפ, המעמד קצת מחייב –  תוך כדי שאתם נהנים כמובן, שימו לב שהאווירה הנוצרת במהלך הופעת הסטנד אפ היא קלילה ומשוחררת, ולא חס וחלילה צוחקת או פוגענית על נושא מסוים או אפילו באופן כללי.

אם הבדיחות הולכות לכיוון שפחות נראה לכם, אל תהססו לסמן לאמן הבמה להמשיך הלאה והוא כבר יקלוט אתכם, מצד שני, שימו לב שאתם לא קוטעים אותו על כל דבר, שהרי כולם הבינו שבסופו של דבר הכל נשאר בגדר "צחוקים", (עם גבול מסוים, כמובן), פשוט במידה.

 

מה תתרום הופעת סטנד אפ לחברה שלכם?

מעבר לכך שהעובדים שלכם יוקירו לכם תודה, יעריכו את ההשקעה, ויזכרו לזמן רב (טוב, גם חודש זה מספיק, לא?) את הערב המטורף שארגנתם להם, אנו בטוחים שאווירת הצחוק וההומור תישאר בערב החברה וגם בתקופה שלאחריו. לצחוק יש יכולות ריפוי ושחרור מדהימות שלרובן אנו אפילו לא מודעים במהלך היום יום שלנו.

הופעת סטנד אפ לעובדי החברה תגבש אותם, תשחרר כל אחד ואחת בנפרד, ותשאיר לעובדי החברה וגם לכם טעם מתוק בפה וזיכרון של חוויה טובה.

בקיצור, אם תבחרו באמן הבמה הנכון, לא תתחרטו על מופע הסטנד אפ שהבאתם לעוברי החברה שלכם ותזכו להפיק עבורם אירוע חד פעמי שלא יישכח בזמן הקרוב ויעלה בכל ישיבות הצוות החודש הקרוב. רק תתכוננו שבתור מנהלי החברה, הסטנדאפיסט כנראה יריץ על חשבונכם איזו בדיחה אחת או שתיים… שיהיה בהצלחה!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא