סטנדאפיסט לבת מצווה

גם הגדולים נהנים

כמה אושר, גאווה והתרגשות מעורר בקרבנו אירוע בת המצווה של בתנו. בעיקר האבות מרגישים, שהנה מתקרבת בתם הקטנה, לגיל שבו היא הופכת לאשה. אירוע בת המצווה, כמו כל אירוע אחר, דורש הכנה והתארגנות מראש. מה תלבש כלת השמחה, איפה נקיים את האירוע – בבית, באולם אירועים אולי בגן אירועים, איזה קייטרינג נזמין וכו'.

אך כל אלה אינם משתווים להחלטה החשובה מכל – כיצד נעסיק את קבוצת הילדים הגדולה שתוזמן לחגוג עם בתנו את בת המצווה, וכיצד נדאג במקביל לאורחינו המבוגרים. סוגיה זו יצרה את ז'אנר מופעי הסטנדאפ לאירוע בת מצווה ומגוון לא מבוטל של סטנדאפיסטים לבת מצווה קם לו בישראל. הז'אנר כולל בתוכו מגוון מכובד ומעודד של סטנדאפיסטיות. בואו נבחר סטנדאפיסט לבת מצווה.

 

פתח דבר – סטנדאפיסט או סטנדאפיסטית

אני חושב שלנוכח כמות הנשים העוסקות בתחום, אין מניעה מכך שלפחות חלקן עושות עבודה מצוינת ואין לי ספק, שסטנדאפיסטית מבינה טוב יותר את מוחן הקודח של בנות ה– 12. שתי סיבות לבחור בסטנדאפיסטית.

 

אישה בין נשים קטנות

אין מה לעשות, אישה מבינה טוב יותר מגבר את מצבן של בנות ה– 12. אם מדובר במצבן החברתי, ההורמונים שמתחילים לבעבע, החברויות, המבט על הבנים והאלמנטים הקשורים בשינויים הפיזיים. על כל אלה היא בוודאי יכולה לכתוב מופע סטנדאפ שידבר לבנות ויצחיק אותן.

 

ללכת על מה שנחשב מיוחד

בישראל של היום אין עדין מספיק סטנדאפיסטיות, יש אמנם התקדמות בנושא אבל, זה עדין לא זה. לפיכך, שילוב של סטנדאפיסטית באירוע שלנו ייחשב להברקה ולמשהו מיוחד. בכל מקרה, סטנדאפיסט לבת מצווה או סטנדאפיסטית לבת מצווה זאת מחשבה טובה שתשדרג את האירוע.

 

לא על האוכל לבדו

ידוע שמבוגרים שמוזמנים לאירוע בת מצווה, לא ממש מתרגשים מההזמנה ומתנחמים בכך, שלפחות יהיה אוכל טוב. אחת הסיבות הטובות להזמנת סטנדאפיסט לבת מצווה היא, שהוא יספק תוכן שעשוי להצחיק גם את המבוגרים שבנינו.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה, שסטנדאפ בת מצווה מורכב מנושאים שמאוד מוכרים לנו ההורים – אין לי מה ללבוש, הריבים עם האח הקטן או הגדול, הלחץ לפני מבחנים וכל דבר שקורה בתוך המשפחה, יכול למצא את מקומו בתוך מופע הסטנדאפ, ומשם הוא הופך לקטע קורע מצחוק, מתוך הזדהות והמחשבה שוואלה, גם אצלנו זה ככה.

בדרך זו מייצר המופע מכנה משותף הנוגע בכל הקהל ומייצר ענין הן בקרב הילדים והן בקרב המבוגרים.

 

סטנדאפ הפעלה

כולנו מכירים את המשפט  – צריך דרך להפעיל אותם. מהרגע שחגגנו לילדנו יום הולדת 3, אנו נחשפים בהרבה מאוד הזדמנויות למשפט הזה. צריך להפעיל אותם בגן, צריך להפעיל אותם בבית, צריך להפעיל אותם ביום ההולדת ובקייטנת הפעוטות. כשמדובר בעבודה עם ילדים, האתגר הגדול ביותר הוא, להצליח להפעיל את הילדים בדבר שמעניין אותם לאורך זמן.

סטנדאפיסט לבת מצווה הוא האדם שיודע למלא אחר המשאלה הזאת ולהעסיק היטב את הילדים. היות ומדובר באירוע מגוון הכולל מבוגרים וילדים, על פי רוב, יכלול המופע גם סוג של הפעלה לילדים. הסטנדאפיסט שלכם יזמין ילדים לבמה ויחד אתם יעשה כל מיני דברים מצחיקים, כשהילדים המוזמנים הופכים למעשה להיות חלק מהמופע. עבור מרבית הילדים, הרגע הזה על הבמה, הוא חוויה מעצימה, מצחיקה ובלתי נשכחת.

 

חלק מאירוע מתוכנן בקפידה

מצד אחד, אירוע בת מצווה הוא אירוע שאינו מעמיד בפנינו אתגרי הפקה קשים לפיצוח למעט התוכן ואולם, מצד שני, יש לתכנן היטב את האירוע כדי שלא נמצא את עצמנו עם יותר מידי זמן ריק מתוכן עבור הילדים. להלן הצעה עבור ליין אפ אירוע בת מצווה, שכולל כמובן את הסטנדאפיסט לבת המצווה. הליין אפ הזה מתאים לכל אירוע בת מצווה באשר הוא והוא מבוסס על הצרכים של המוזמנים הצעירים בעיקר.

  • קבלת פנים הכוללת שולחנות משחק לילדים ומשחקי מחשב. המבוגרים ייהנו ממוזיקת רקע נעימה וממטעמי פתיחה.
  • ארוחה שמוגשת בשני מתחמים נפרדים, האחד לילדים עם אוכל שילדים אוהבים והשני, למבוגרים.
  • ברכות וסרטונים.
  • מופע סטנדאפ לכל המשפחה עם סטנדאפיסט בת המצווה.
  • מתחם קינוחים לילדים ומתחם קינוחים למבוגרים. במקביל יפתח מחדש מתחם שולחנות המשחק ומשחקי המחשב.
  • סיום אירוע.

 

הסודות שמאחורי מופע סטנדאפיסט לבת מצווה

בסודות אני מתכוון לטריקים המיוחדים, שיהפכו את המופע של כל סטנדאפיסט לבת מצווה, שיודע את העבודה כהלכה, למעולה. הסוד כמעט תמיד נמצא בפרטים הקטנים. חשוב מאוד שהורי כלת השמחה ישבו עם הסטנדאפיסט הנבחר לפחות פעם אחת לפני האירוע, ויספרו לו כל מה שנראה להם חשוב על בתם.

זאת במטרה שהסטנדאפיסט שבחרתם, ישלב חלק מהפרטים הללו במופע, בכדי להעצים את ההזדהות, הצחוק וההנאה. מדובר בבדיחות פרטיות של המשפחה, שבוודאי יצחיקו מאוד את כולם היות ומרבית האורחים מכירים די טוב את כלת השמחה ומשפחתה.

כשאתם בוחרים סטנדאפיסט לבת מצווה וודאו שהוא מוכן לשתף פעולה, לשבת אתכם פגישה אחת וללמוד פרטים אודות בתכם ולשלבם בתוך המופע שלו בצורה יצירתית, מצחיקה ומכובדת. אחרי הכל מדובר בילדים.

 

איפה כדאי לחפש סטנדאפיסט לבת מצווה

ישנן מספר אפשרויות כדלקמן –

  • במידה והאירוע מתקיים באולם אירועים או בגן אירועים, אפשר להתייעץ עם מנהל המקום, הוא בטוח מכיר מגוון לא מבוטל של אמנים בתחום הזה.
  • דברו עם הורים שכבר הזמינו סטנדאפיסט לבת מצווה, אולי יש להם המלצה חמה עבורכם.
  • כרגיל ניתן לפנות גם למר גוגל ולבקש ממנו הצעות. במקרה כזה, לכו תמיד לראות את המופע של הסטנדאפיסט שנראה לכם מתאים. אין טוב ממראה עיניים ומשמע אוזניים.

מופע סטנדאפיסט לבת מצווה יעלה בין 1500 שקלים לחברה צעירים שאינם עדין מותג בתחום, לבין 3000 שקלים למופע, עבור אמנים שיש להם כבר מוניטין בתחום.

במקרה של סטנדאפיסט לבת מצווה לניסיון יש חשיבות פחותה. מה שבעיקר חשוב לבדוק, זה את רמת האינטראקציה שהוא מייצר עם הילדים. לכו לראות את המופע.

במה נותנת לכל אמן וקהל את התחושה הנכונה של מופע. אינני יכול לומר שחייבת להיות במה באירוע אולם, היא ללא ספק תשפר את התנאים ותשפיע באופן חיובי על הצלחת המופע.

על פי רוב לסטנדאפיסט שתזמינו תהיה מערכת הגברה לגודל מסוים של קהל. אם מדובר בקהל גדול, תסמכו עליהם שהם יקשרו אתכם למגביר טוב. אחרי הכל מדובר במופע שלהם.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?