סטנדאפיסט לערב צוות

ערבי צוות הם כלי מרכזי להעלאת מורל העובדים, לגיבוש וכן להתייעלות העבודה שלהם. היום לא תמצאו חברה אחת אשר לא מקיימת ערב כזה לפחות פעם בשנה. אז במקום לעשות משחקי גיבוש, חשבתם על לערוך מופע סטנדאפ?

 

למה דווקא סטנדאפיסט לערב צוות?

לרוב כשאנחנו חושבים על ערב צוות אנחנו ישר חושבים על פעילויות ומשחקי גיבוש, משימות, תחרויות, פעילויות ODT ועוד סגנונות שונים ומתישים ליצירת גיבוש. אם אתם מארגנים ערב צוות תחשבו שהעובדים שלכם מגיעים אחרי יום עבודה ארוך שגם ככה בילו אותו יחד.

הדבר האחרון שירצו הוא לעבוד עוד ולבצע עוד משימות, גם אם הן נחשבות "כיפיות". במקום זאת, תוכלו לבחור לקיים עבורם מופע הומוריסטי ומצחיק, בו יצטרכו רק להישען אחורה ולצחוק יחד. תוכלו להשיג את אותה תוצאה של גיבוש באמצעים בהם העובדים יעבדו פחות קשה וגם אתם. ליצור משחקים יכול להיות מתיש, אבל להרים מופע סטנדאפ יכול להיות קל בהרבה.

 

מה היתרונות של סטנדאפ על פני שאר סוגי מופעים?

כשמדובר במופעי בידור, אין ספק שסטנדאפ הוא מופע הבידור הפופולארי והאהוב ביותר בישראל. הסיבה העיקרית לכך נעוצה בעובדה שזה פשוט המופע המצחיק ביותר. אין צורך בשימוש מוגזם באמצעים שונים ופירוטכניקה על מנת לגרום לאנשים לצחוק.

כל מה שצריך הוא אדם מספיק מצחיק שיעמוד על במה ויפיל את כולם מהכיסאות. בנוסף לכך, יש משהו שקל יותר להתחבר אליו כאשר אדם עומד וצוחק על החיים האישיים שלו, ואנשים אוהבים את זה. לרוב הסטנדאפיסט ידבר על נושאים שקשורים ורלוונטיים לכולם במובנים מסוימים. כל אלו הופכים את מופע הסטנדאפ למופע אהוב והעדיף ביותר עבור ערב הצוות שלכם.

 

מציאת הסטנדאפיסט המושלם לערב צוות

הכלי המרכזי בארגון ערב הצוות המושלם הוא להתאים אותו לעובדים שלכם. אחרי שהשתכנעתם שסטנדאפיסט יהיה הדבר הטוב ביותר עבור ערב הצוות, כל שנותר הוא למצוא את הטוב והמתאים ביותר. לא מדובר במשימה מורכבת כל כך, אלא פשוט תצטרכו לעבור אחרי רשימה של סטנדאפיסטים שאתם מכירים (ואולי אפילו לצפות בכמה קטעים מהמופע שלהם) ולבחור מתוכם את מי שהכי מתאים לצוות שלכם. הסטנדאפיסט יצטרך להיות אחד כזה שמדבר על נושאים שרלוונטיים ומעניינים את הצוות שלכם, ומתאים להם מבחינת נושאי שיחה, גיל, סגנון הומור וכו'.

אם יש לכם מנהג לשבת כצוות ולצפות במופעי סטנדאפ או שיוצא לכם לדבר על סטנדאפיסטים או על קטעים שלכם, העבודה שלכם בכלל קלה יותר. פשוט מצאו איך ליצור קשר עם הסטנדאפיסט האהוב עליכם ותהנו מערב צוות חוויתי.

 

דגשים לארגון מופע סטנדאפ לערב צוות:

כשאתם מארגנים מופע סטנדאפ לערב צוות, חשוב שתדאגו למספר דברים על מנת שתהפכו את המופע לטוב ביותר:

  • לא על בטן ריקה – הומור בדומה לכדורים, כדאי שלא לצרוך על בטן ריקה. השתדלו לדאוג שאנשי הצוות שלכם יאכלו לפני המופע, על מנת שלא יהיו עצבניים במופע ויוכלו להנות. במידה ותכננתם ארוחה טובה דווקא לאחרי המופע, תדאגו לפחות לנשנושים.
  • נא לשבת – נכון שזה נקרא מופע סטנדאפ אבל היחיד שצריך לעמוד הוא הסטנדאפיסט. דאגו למקומות ישיבה נוחים עבור הצוות שלכם.
  • הגברה – חשוב לדאוג שכולם יוכלו לשמוע את המופע, לכן דאגו לאמצעי הגברה איכותיים. אמצעי ההגברה יכללו בעיקר רמקולים ומיקרופון עבור הסטנדאפיסט. התחשבו בתנאי האקוסטיקה של המקום בו אתם מקיימים את ערב הצוות. כך תדאגו שהקהל יתעסק בלהנות ולא בלהתאמץ לשמוע.

 

איך סטנדאפיסט ישפר את הצוות שלכם ויגבש אותו בערב אחד?

בניסוי שנערך נמצא כי כאשר ניתנה אותה משימה לצוותים, אלה שעשו אותה בהנאה עבדו בצורה יעילה יותר. כשאתם רוצים ליצור צוות חזק ויעיל שייתן את העבודה הטובה ביותר, גיבוש והנאה הם כלי המפתח. מופע סטנדאפ ייצור בראש ובראשונה ערב צוות בלתי נשכח שכולו צחוק והנאה. ערב כזה, ייצור גם חוויה משותפת בין העובדים הכוללת הנאה מתמשכת.

החוויה הזאת תעזור לפתח גיבוש בין העובדים וכן בזכות הצחוק וההנאה גם תיצור פתיחות בניהם. העובדים יוכלו לחזור לעבודה למחרת וידברו במשך ימים על המופע המצחיק שחוו יחד. הפתיחות הזאת לצד החוויות המשותפות יביאו למערכת של אמון בין העובדים ובכך הם גם יעבדו בצורה טובה יותר. בכך, סטנדאפיסט לערב צוות, לא רק שיגרום לו להיות ערב צוות מושלם אלא גם יגבש את הצוות שלכם ויעזור לא להיות יעיל יותר בזמן העבודה.

 

מופע אישי הכי מיוחד

כשמדובר בארגון ערב צוות וגיבוש, מומלץ ליצור אינטימיות בערב. תוכלו ללכת למופע סטנדאפ, אבל שם הצוות יתערבב בין המוני הקהל ולא תוכלו ליצור את חווית הגיבוש המשותפת שחיפשתם. לכן, מומלץ לבחור דווקא להזמין סטנדאפיסט במיוחד בשבילכם. מעבר לאווירת האינטימיות שתזכו לה, גם תזכו במופע ייחודי רק לכם. תוכלו למשל לבקש מהסטנדאפיסט לצחוק על נושאי עבודה שאתם מבינים בהם, או אפילו לצחוק על עובד ספציפי.

 

מתי כדאי להעלות את מופע הסטנדאפ בערב צוות?

סטנדאפיסט מתאים עבורכם הוא לא הדבר הכי חשוב, חשוב לא פחות גם מתי אתם מעלים את המופע במהלך הערב. לרוב תרצו לשמור את הטוב לסוף ולכן תקיימו את המופע כסגירה חיובית וכיפית לערב הצוות. ההחלטה הזאת לרוב גם היה נכונה, היות ואנשים יטו לזכור יותר את מה שהיה בסוף מאשר מה שהיה בהתחלה. כמובן שזה פחות רלוונטי כשה"הילייט" של הערב הוא המופע ובטוח ייזכר הכי הרבה. יחד עם זאת, במידה והערב התחיל מאוחר והעובדים אחרי יום עבודה ארוך, אולי כדאי להתחשב בהם ולהתחיל במופע על מנת שלא יהיו עייפים מידי במהלכו.

המחיר למופע סטנדאפ משתנה בין סטנדאפיסט לסטנדאפיסט וכמובן גם נקבע לפי אורך המופע. יתכן והמחיר גם ישתנה בהתאם למיקום המופע.

פשוט מתקשרים. אפשר לחפש את כל סוגי הסטנדאפיסטים בגוגל וברשתות החברתיות ושם גם יופיעו מספרי טלפון ואמצעי התקשרות.

כן, בהחלט. בחודשי הקיץ לרוב יהיו יותר מופעי סטנדאפ ולכן הסטנדאפיסטים יהיו תפוסים יותר. באופן כללי, כדאי לשריין את המופע כמה שיותר מוקדם.

העדיפות לקיום המופע תהיה בתוך אולם סגור. כך תוכלו לקיים את המופע עם תנאי האקוסטיקה הטובים ביותר מבלי הפרעות לקהל.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא