סטנדאפיסט עד הבית

אי פעם חשבתם ותהיתם לעצמכם מה עושים הסטנדאפיסטים בתקופות בהן אין הרבה הופעות רגילות אשר פתוחות לקהל הרחב? חשבתם מה עושים הסטנדאפיסטים בין הופעה להופעה כאשר אין הרבה הופעות? ובכן התשובה לשאלות אלו נמצאת במאמר הבא, ובאופן כללי מדובר על סטנדאפיסט עד הבית. מה זה אומר ומה הקשר בין סטנדאפיסט עד הבית לבין הזמן הפנוי של סטנדאפיסטים בין הופעות? כאמור, הכל במאמר הבא.

 

הופעות סטנדאפ, נעים להכיר!

לפני שנתחיל להעמיק בתשובה לשאלות שהוצגו קודם לכן, ולפני שנבין מי הוא בכלל סטנדאפיסט עד הבית ומה הקשר שלו לשאלות אלו, עלינו להבין מהן בכלל הופעות סטנדאפ, ובמה אנו עוסקים. אם כן, הופעות סטנדאפ הן הופעות קומיות, אשר המטרה הבלעדית וכמעט היחידה שלהן, היא לגרום לקהל בהופעה לצחוק.

נשמע פשוט וקל, אך יש צורך בכישרון לשם כך. אי לכך, ישנם אנשים מסוימים אשר מופיעים בהופעות אלו, והם נקראים סטנדאפיסטים. אלו הם למעשה האנשים אשר מציגים לקהל את קטעי הסטנדאפ השונים שלהם, אשר מוצגים בצורה קומית, הומוריסטית ולעיתים אף סאטירית.

 

מה ההבדל בין סטנדאפיסט עד הבית לבין סטנדאפיסט רגיל?

עולם הופעות הסטנדאפ יכול להתחלק בהתאם למגוון רחב של קריטריונים וקטגוריות. אחת מבין הקטגוריות הללו, בה נעסוק במאמר זה, היא סוג ההופעה והמטרה שלה, מעבר להיותה מקום המיועד לצחוק והומור. אם כן, הופעות סטנדאפ מתחלקות לשני סוגים:

הופעות ציבוריות הופעות הסטנדאפ הציבוריות הן למעשה ההופעות המוכרות לכולנו. צפייה בהופעות אלו מתבצעת על ידי רכישת כרטיסים להופעה בדומה לכל הופעה אחרת שהיא.
הופעות פרטיות הופעות סטנדאפ פרטיות הן הנושא המרכזי שלנו במאמר זה. הופעות אלו מאפשרות לנו להזמין סטנדאפיסט עד הבית, ולבצע הופעה פרטית לקהל האישי שלנו.

 

קצת יותר על סטנדאפיסט עד הבית

כפי שנאמר קודם לכן, סטנדאפיסט עד הבית הוא האפשרות להזמין הופעת סטנדאפ פרטית אליכם הביתה. בניגוד להופעות אשר פתוחות לקהל הרחב, הופעת סטנדאפ פרטית המתבצעת על ידי סטנדאפיסטים עד הבית, נבנית בצורה שמותאמת לגורמים הסובבים את הסיבה שלשמה הובאה ההופעה. סיבות אלו יכולות להיות רבות ומגוונות, וביניהם תוכלו למצוא את הסיבות הבאות:

  • סטנדאפ עד הבית לרגל חגיגות יום הולדת
  • סטנדאפ עד הבית עבור ערב גיבוש לחברים
  • סטנדאפ עד הבית לכבוד חג מסוים בשנה
  • סטנדאפ עד הבית כחלק מערבי צוות בעבודה או בכל מקום אחר

 

מה חשוב לדעת על הופעות סטנדאפ פרטיות?

לפני שאתם רצים להזמין סטנדאפיסט עד הבית להופעת סטנדאפ פרטית, חשוב שתדעו מספר דברים. ראשית, הופעות סטנדאפ פרטיות כרוכות בעלות מסוימת בהתאם לסדר גודל האירוע שלכם, ועל כך יפורט בהמשך. שנית, הופעת סטנדאפ פרטית עלולה ליפול ולקום על איכות של סטנדאפיסט, על כן מומלץ מאוד להשקיע בתהליך החיפוש ולא לחפף בו.

כמו כן, חשוב לדעת כי הופעות סטנדאפ הן הופעות הומוריסטיות בלבד, וייתכן כי ההומור יהיה על נושאים מעט אישיים כגון דת, עדה וכדומה. על כן, חשוב לזכור שמדובר על הופעה קומית ועל כן אין לקחת את הנאמר באופן רציני.

 

כיצד להזמין סטנדאפיסט עד הבית בצורה חכמה ויעילה?

תהליך החיפוש אחר סטנדאפיסט עד הבית הוא בעל חשיבות גבוהה משניתן לחשוב. אי לכך, כפי שנאמר קודם לכן, יש להשקיע בתהליך החיפוש, ולא לחפף בו. אם כן, על מנת להגיע לתוצאות איכותיות וטובות, מומלץ לעקוב אחר שלושת השלבים הבאים.

 

שלב ראשון – התמקדות

השלב הראשון נועד עבור התמקדות במה שאנחנו מחפשים. על מנת שלא נתפזר ונגיע לתוצאות לא רלוונטיות, מומלץ לחפש במיקוד רב ככל הניתן מכל בחינה אפשרית כגון מחיר, איכות הסטנדאפיסט, מיקום בארץ, אירוע מיוחד וכו'.

 

שלב שני – חיפוש

השלב השני נועד עבור החיפוש היבש של הסטנדאפיסטים. במהלך חיפוש זה נצמד בדיוק למה שאנחנו מחפשים, וננסה לחפש בכמה שיותר מקומות, למצוא כמה שיותר סטנדאפיסטים העונים על הצרכים שלנו.

 

שלב שלישי – השוואה

השלב השלישי והאחרון הוא שלב החבירה. הבחירה בין כלל הסטנדאפיסטים שנמצאו תעשה על ידי השוואתם בעזרת תבחינים שונים כגון ביקורות, מחירים כדומה. כך נמצא סטנדאפיסט עד הבית.

 

איך יוצרים קשר עם סטנדאפיסט?

יצירת קשר עם סטנדאפיסט, בין אם מדובר על הזמנת סטנדאפיסט עד הבית ובין אם לא, יכולה להתבצע בשתי דרכים עיקריות:

  1. מספר טלפון – באמצעות חיוג פשוט לאמרגן או לסוכן של הסטנדאפיסט, ניתן לקבוע הופעה פרטית כזו או אחרת.
  2. אתר אינטרנט – ישנם סטנדאפיסטים אשר מתחזקים אתר אינטרנטי. באתר זה, ניתן למצוא פעמים רבות מקום להשאיר הודעה עם פרטי תקשורת. שם, תוכלו לבקש הופעה פרטית גם כן.

 

ומה בדבר ההיערכות לקראת הופעת סטנדאפ פרטית?

ההיערכות לקראת הופעה של סטנדאפיסט עד הבית משתנה בין סטנדאפיסט אחד לאחר. חלק מהסטנדאפיסטים נערכים להכל באופן עצמאי לרבות מערכת הגברה, במה, תפאורה וכדומה. לעומתם, ישנם סטנדאפיסטים אשר לא זקוקים להיערכות מיוחדת, או שנעזרים בבעל הבית שיערוך חלק מהדברים באופן עצמאי.

 

מחיר, מחיר ועוד פעם מחיר – כמה עולה להזמין סטנדאפיסט עד הבית?

עניין המחיר הוא עניין בעל היבטים רבים כאשר הוא מגיע להופעות סטנדאפ פרטיות המתבצעות על ידי סטנדאפיסט עד הבית. על מנת לסבר את האוזן, המחירים מתחילים בכ 2,000 – 3,000 שקלים להופעה של כשעה וחצי, ויכולים להגיע עד לסכומים של 6, 8 ו 10 אלף ש"ח להופעה ואף יותר. אז במה זה תלוי? בגורמים רבים ביניהם שיניים עיקריים – איכות הסטנדאפיסט ומשך זמן ההופעה.

תלוי במארגני ההופעה. במידה והלקוח מעוניין בהופעה של חצי שעה, כך יהיה. במידה והוא מעוניין בהופעה של שעה, כך יהיה, וכן לגבי 45 דקות, שעה וחצי וכדומה. האורך הממוצע עם זאת, עומדת על כשעה עד שעה וחצי להופעה.

ודאי. סטנדאפיסטים מספקים הופעות פרטיות בבתים עבור מגוון רחב של אירועים כגון אירועים עסקיים, מסיבת רווקות, ימי שיא וכמובן שגם ימי הולדת.

כמה שיותר מוקדם. ככל שתדאגו לדבר עם הסטנדאפיסט מוקדם יותר, כך גם הסיכוי שכל בקשותיכם יענו, יגדל.

מעבר לעובדה שמדובר על קטעי סטנדאפ קומיים, מופע סטנדאפ מכיל תכנים מנושאים שונים בחיי האדם כגון חיי משפחה, חיי חברה, עבודה, בית ספר, לימודים וכו'.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא