עובד בתחום האירועים? איך ניתן להשיג פטור ממס הכנסה

יוקר המחייה מכביד על כולנו בימים אלה. מחירי הדיור לא מפסיקים לעלות והסופרים מעלים את המחירים כל שני וחמישי. תעשיית האירועים היא במיוחד פגיעה, מאחר והיא חוותה שנתיים של קורונה שפגעו בה משמעותית. בעקבות זאת, תושבים רבים מנסים למצוא דרכים להקל על העול הכלכלי, ואלה יכולות לבוא בדמות פטורים ממס. הנה כמה דרכים לקבל פטור ממס הכנסה בארץ.

 

רקע

ההיגיון מאחורי הטבות מס מגיע מכל מיני סיבות. לעתים הוא מגיע בעקבות אידיאולוגיה ממשלתית, אך לפעמים גם יש לממשלה מוטיבציה להקל על תושביה בהיבט של מס הכנסה. במקרים של פנסיה למשל, הממשלה מעדיפה לעודד את האזרחים לחסוך לטווח הארוך לגיל הפרישה כדי להקטין את העול שיכול ליפול על רשויות הרווחה שלה, ולכן תיתן הטבות מס עבור הפרשה לפנסיות.

 

סיבה רפואית

ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בארץ עקב סיבות רפואיות שונות. נכות רפואית למשל מזכה בפטור שבמסגרתו אפשר לבקש החזרי מס אפילו עד 6 שנים אחורה ממועד הבקשה. במקרה של עיוורים ולקויי ראייה שהציגו תעודה רשמית ניתן גם לקבל הטבה זו. באופן כללי בכל המקרים יש לעבור תהליך של ועדה רפואית ממשלתית אשר תקבע אם אותו מבקש זכאי לפטור ממס הכנסה.

 

פיצויי פיטורים

במקרה בו העובד פוטר וזכאי לפיצויים, ניתן במקרים מסוימים לקבל הטבות מס למיניהן. סכום הפיצויים שניתן לשלם בפועל לעובד פטור ממס הכנסה עד לתקרה של שכר של חודש אחד כפול מספר שנות העבודה, וכל עוד הוא אינו עולה על 12,640 ₪ כפול מספר שנות העבודה. לכן מומלץ שכל העובדים בתחום האירועים שייתכן ופוטרו בעקבות הקורונה יבדקו את האפשרות הזו.

 

הפרשות לקרן השתלמות

כיום יש שימוש נרחב בקרנות השתלמות בתור אפיקי חיסכון לטווח קצר ובינוני, ולשימוש כללי. אליהן מופרשים סכומים בצורה חודשית על ידי המעסיק. לפי החוק, העובד פטור ממס הכנסה בשני התנאים הבאים: כאשר ההפרשות של המעסיק לקרן לא עולות על 7.5% מהשכר ברוטו של העובד, ולאחר שמשך את הסכומים בזמני ותק מסוימים ולצרכים מסוימים כמו לימודים או השתלמויות.

 

פטור משיכה מקופת גמל

במקרים בהם העובד מעוניין למשוך כסף מקופת גמל, הוא עשוי לקבל הטבות מס בחלק מהמצבים. מדובר בעיקר על עובד שההכנסות החודשיות שלו הן יחסית נמוכות. אם העובד מרוויח פחות מ-5,300 ₪ בחודש הוא זכאי לפטור ממס בעת משיכת כספי קופת הגמל. כמו כן, הורים שילדיהם עוד לא הגיעו לגיל 18 זכאים לפטור אם ההכנסות שלהם בחודש מסוים היו פחות מ-10,600 ₪.

 

סיכום

ישנן מספר דרכים להשיג פטורים ממס הכנסה, בין אם מדובר על עובדים בתחום האירועים ובין אם בכל תחום אחר. חשוב להיות עם יד על הדופק בנושא זה, שכן ניתן לחסוך סכומים נכבדים של כסף בעזרתן.

שעון ומטבעות

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא