צחוק הוא התרופה הטובה ביותר – כל מופעי הסטאנד אפ הכי טובים בארץ

סטאנד אפ הוא אחד מהמופעים האהובים ביותר בעולם, הרי מי לא אוהב לצחוק? רבים האנשים אשר טוענים שהומור הוא טוב לבריאות שלנו. עם זאת, המחקרים המדעיים לא תומכים ברעיון זה, ולפעמים אפילו טוענים ההפך. אבל אנחנו כאן נפרט במדויק מדוע הומור והופעות סטאנד אפ הם טובות לבריאות שלנו. וכמובן, כמעט שכחנו, נמליץ לכם על מופעי הסטאנד אפ הכי טובים בארץ!

 

6 יתרונות בריאותיים של מופעי סטאנד אפ

סטאנד אפ עוזר להפיג מתח

כאשר אתה צופה במופע סטאנד אפ שאתה אוהב וצוחק ממנו, הצחוק הוכח כמפחית ביעילות את רמת הלחץ בגוף שלנו. בנוסף לכך, עצם הצפייה בצחוק של אנשים אחרים הינה בעלת השפעה עוצמתית להורדת רמת המתח שלנו. נקודה זו מוכחת על ידי מחקרים, בשנת 2008 בוצע מחקרים על אנשים שציפו לצחוק. אצל הנבדקים במחקר, הציפייה לצחוק הפחיתה את שלושת הורמוני הלחץ (קורטיזול, אפינפרין ודופאק) בעשרות אחוזים!

 

צחוק עוזר להקל על כאב

נקודה מעניינת מאוד שגם היא הוכחה על ידי מחקר שבוצע בשנת 2011 היא שקומדיית סטאנד אפ עוזרת בניהול כאב לטווח ארוך, משמע הצחוק הינו מעין משכך כאבים טבעי.

 

צחוק מחזק את המערכת החיסונית

ייהנה רווח שלא חשבתם שתקבלו מצפייה בסטאנד אפ. מחקרים מסוימים מראים שלצחוק, מחשבות ורגשות חיוביות יש פוטנציאל לשחרר רמה מוגברת של נוירופפטידים. נוירופפטידים מסייעים להילחם במחלות ומתח.

 

צחוק מפחית את לחץ הדם

שני מחקרים שבדקו, מצאו שצחוק משפר את זרימת הדם בעורקי הגוף ועוזר להפחת לחץ הדם ואת הסיכון למחלות לב.

 

מעורר את המוח שלך

צפייה בסטאנד אפ יכולה לשפר את תפקוד המוח שלך.

 

שריפת קלוריות?

מה ששמעתם! לאחר בדיקות נמצא שכ- 10 דקות של צחוק במהלך הופעות סטנדאפ שורפות כ- 50 קלוריות. זה כמובן לא מספיק כדי להחליף את האימונים הספורטיביים, אך אפשר לאכול עוגייה מבלי להשמין.

 

מה הן ההופעות סטאנד אפ הכי טובות בארץ?

  • דניאל חן
  • ישראל קטורזה
  • אסף מור יוסף
  • עידן אלתרמן
  • אדיר מילר
  • מור חן
  • שחר חסון

 

לסיכום,

הצחוק הוא התרופה הטובה ביותר. אף על פי שהמדע אינו אוהב להסכים עם זה, מסתבר שישנם לא מעט מחקרים המוכחים בדיוק את נקודה זו. על פי מחקרים שמצאנו צחוק עוזר בהפגת מתח, הקלה על כאב, מחזק את המערכת החיסונית, מפחית את לחץ הדם, שורף קלוריות ומשפר את תפקוד המוח שלנו.

תוצאות מחקרים אלו הן רק חלק מהסיבות מדוע אנו צריכים ללכת למופעי סטנדאפ, ובארץ שלנו יש המון מופעי סטנדאפ מומלצים, כמו: ישראל קטורזה, דניאל חן, אדיר מילר ועוד.

מופעי סטנדאפ

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא