קשיי הבחירה (או: להיות מזל מאזניים זו משימה לא פשוטה)

"די, נו אוף, אני לא יודעת, קשה לי לבחור ככה, תיתן לי אפשרויות" – משפט שכל בן\בת מזל מאזניים אמר לפחות פעם אחת. חלק מהם (אנחנו) אומרים את המשפט הזה יום יום. גם בתחום הנופש. כי יש כל כך הרבה יעדים מדהימים ויש לנו רצון כה גדול להכיר הכל ועכשיו, שהבחירה הופכת להיות משימה קשה מאוד.

"קחי, צמצמתי לך את האפשרויות – פורטוגל או אירלנד". לכאורה, בחירה מאוד מוזרה לצמצם את האפשרויות ל – 2 מדינות שכל כך לא דומות אחת לשנייה, אבל יש בזה היגיון.

פורטוגל היא חלום שלנו כבר שנים – מדינה אירופאית שלא דומה לאף מדינה אירופאית אחרת. עם אוקיינוס. בהחלט יעד רצוי.

מצד שני, אירלנד היא חלום הילדות שלנו, אפופת ערפל ומסתורית, מלאה בקסמים, לפרקונים ותרבות קלטית עתיקה.

אז מה נבחר לבסוף? קורק או ליסבון? קשיי הבחירה נמשכו ונמשכו, לכן פנינו לשיטה האהובה עלינו – אבן, נייר, מספריים. הפעם נוסעים לאירלנד.

 

 ונציה האטלנטית

החלטנו, בניגוד לכל היגיון בריא, להתחיל את הסיפור שלנו לא מעיר הבירה של אירלנד, שאליה נחזור בקרוב, אלא מעיר מוכרת הרבה פחות – קורק.

למה הזכרנו את וונציה? כי בעברה קורק הייתה מלאה בתעלות, שכיום כבר נהפכו לכבישים ולרחובות.

 

 היסטוריה על קצה המזלג

כמו פחות או יותר כל עיר באירלנד, גם קורק התחילה כמנזר, אי שם במאה ה – 6 לספירה. עם הזמן היא צמחה והתפתחה לעיר של ממש ואפילו פרק זמן מסוים נהנתה מהיותה עיר בירה של אירלנד.

בכל הנוגע להיסטוריה היותר מודרנית שלה, כמה שהיינו רוצים להאמין שכל הזוועות התרחשו להם אי שם במאות הביניים החשוכות מאוד שעברו על כל אירופה, נספר לכם שדווקא במאה הקודמת ואם לדייק אז ב – 1920, העיר נשרפה כליל בידי חיילים אנגליים.

 

 קצת מוקדי עניין של העיר

בניין האוניברסיטה הלאומית שנוסד ע"י המלכה ויקטוריה במאה ה – 19. מה יפה בו במיוחד? פרט לכך, שמדובר במבנה מאוד אופייני לארכיטקטורה היוצאת דופן של אירלנד כולה, המיקום של המבנה מאוד מעניין – מדובר בקצה הצוק, שממנו נגלה נוף יפה במיוחד על נהר הלי.

כנסיית אנה הקדושה – כנסייה עמדה במקום זה במשך תקופה ארוכה מאוד. במאה ה -12 , היא נהרסה ונבנתה מחדש. מה שמייחד את המבנה העכשווי, שמדובר בעיצוב מאוד יוצא דופן – בניין הפעמון שלה צבעוני – בצד אחד יש אריחים בצבע אדום ובצד שני יש אריחים בצבע לבן.

אם מחליטים שאת המבנים המרשימים של קורק נשאיר בצד (ותסמכו עלינו, לא חסר עוד כמה וכמה כאלה) אז יש פה גם פיסת טבע יפהפייה –Fota Wildlife Park – פארק הטבע הפראי. הוא ממוקם על מעין אי קטן במרחק לא גדול ממרכז העיר.

ונקודה טבעית נוספת שלא מפספסים גם אם ממהרים, היא Ballycotton Cliff – צוק עם נוף עוצר נשימה על האוקיינוס הסמוך.

אחרי התחלה כה מרשימה, קשה מאוד למצוא משהו שיתעלה על המראות, אבל לדבלין, עיר בירתה של אירלנד יש כמה הפתעות שהיא מחביאה בשרוול.

 

 היסטוריה על קצה המזלג

נתחיל במידע פופולארי – אוסקר ויילד הסופר ולהקת U2 נולדו כאן.

אם נבחר להתעמק הרבה יותר בהיסטוריה של המקום, נגלה שהעיר נוסדה במאה ה – 9 ע"י ויקינגים (זה מסביר את כמות הג'ינג'יים שיש פה). היו לה תקופות מעולות ותקופות פחות טובות, חיבור לאנגליה והרצון לניתוק ממנה. כרגע, זה נראה שהן בסדר אחת עם השנייה.

 

 קצת מוקדי עניין של העיר

ארמון של דבלין, או אולי מוטב לקרוא לו מבצר של ממש. מבנה מרשים כמו כל הבנייה שיש באירלנד.

קתדרלת פטריק הקדוש – מדובר בקתדרלה הגדולה ביותר שיש לאירלנד, היא נוסדה בשנת 1192, אך המבנה עבר שיפוצים והתאמות במהלך כל הזמן הזה.

אם נעסוק קצת בתרבות המוזיאונים, אז מחכה לכם פה גלריה אירלנדית לאומית, עם יצירותיהם של פיקאסו, ורמיר, ורבים אחרים. יש פה גם את מוזיאונים הלפרקונים.

ואי אפשר לדבר על דבלין מבלי להזכיר את טריניטי קולג' עם הספר העתיק בעולם ששמור בו.

הפעם הגורל רצה שנבחר באירלנד. בגדול, הוא צדק לחלוטין הגורל.

סירות

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא