סטנדאפיסט לאירועים למגזר הדתי

המגזר הדתי, כמו כולנו, מארגן שלל אירועים מפעם לפעם כמו חתונות, בר או בת מצוות, אירועי חברה או ערב מהנה לכל תושבי העיר או המושב, וכמו בכל אירוע – אנו מחפשים אטרקציה שתיקח את תשומת ליבם של האורחים ותהפוך עבורם את האירוע לכזה שיהיה בלתי נשכח.

מופע סטנד אפ, המותאם כמובן למגזר הדתי, יספק עבורכם ועבור האורחים באירוע שלכם, חוויה כיפית, מרעננת, מגבשת ותשבור את השגרה שלכם למשך ערב אחד שכולו צחוק, כיף והנאה. אז מה צריך לדעת כשבוחרים סטנדאפיסט למגזר הדתי אתם שואלים? אנחנו כאן כדי לענות לכם על השאלה הזו.

 

מה כולל מופע סטנד אפ למגזר הדתי?

כמו בכל הופעה של סטנדאפיסט, גם פה המופע יכלול בדיחות וקטעים מצחיקים של רגעים שכולנו מכירים מחיי היום יום שלנו או על עניינים אקטואליים שבשגרה. אמן הבמה יספר לנו שלל בדיחות שנוכל להזדהות עם כולן, אם לא רובן, וכאלה שיצחיקו אותנו עד שתכאב לנו הבטן.

ברוב המקרים הסטנדאפיסט יעלה חלק מהמשתתפים לבמה, ינהל שיח עם הצופים ותוך כדי הדיבור איתם, ימציא במקום אלתורים מצחיקים שיגמרו לקהל לא להפסיק לצחוק, מהסטנדאפיסט עצמו, וגם מהבדיחות שהוא מספר על חשבון החברים שלהם שעלו כרגע לבמה. בקיצור – הופעת סטנד אפ רגילה.

 

למה בכל זאת צריך לשים לב כשמזמינים סטנדאפיסט למגזר הדתי?

הקהל הדתי מורכב מקשת רחבה של מגזרים בתוך עצמו, ועל כן על מארגן האירוע לשאול את עצמו מה קהל היעד של הופעת הסטנד אפ, ולפיו יש לערוך את המופע של הסטנדאפיסט. לדוגמה, אם רוב האורחים בקהל שמרניים יחסית, ונוהגים לשבת בנים – בנות בנפרד, שומרים נגיעה וכן הלאה – יש לבחור סטנדאפיסט, כנראה דתי, שיבין את הרגישויות הללו ויכבד אותן במהלך המופע שלו.

במידה והקהל הוא ממגזר דתי פתוח יחסית – ככל הנראה שלצופים לא יהיה משנה כל כך האם אמן הבמה הוא דתי או לא, והאם מדובר בסטנדאפיסט או סטנדאפיסטית, ויכול להיות שמגוון הבדיחות המתאימות לקהל עשויות להשתנות בהתאם.

לכן בדקו מי האורחים שמתוכננים להגיע לאירוע שלכם ועל פי קהל האורחים, בחרו בסטנדאפיסט שישרת את המטרה שלכם על הצד הטוב ביותר, ובהתאם לכך תאמו ציפיות עם הסטנדאפיסט על אילו נושאים תרצו שהוא יצחק, ומה כדאי להשאיר מאחורי הבמה.

 

מי קהל היעד של מופע הסטנד אפ?

במידה ואתם מתכננים בר או בת מצווה לאחד מילדכם, או ערב בנות מצווה לכל שכבת כיתה ו' בבית הספר – הזמינו סטנדאפיסט שמתאים לקהל היעד, כלומר אחד כזה שידבר על נושאים כמו בית הספר, תנועת הנוער, חברים וחברות ושאר עניינים הרלוונטיים לבני אותו גיל, אך שימו לב שהסטנדאפיסט לא נוגע ביותר מדי נקודות שיכולות להיות רגישות עבור ילדים בני אותו גיל, כמו ענייני צניעות או שמירת נגיעה וכן הלאה.

כמו כן, אם הקהל של הופעת הסטנד אפ שאתם מארגנים הוא תושבי יישוב מסוים, בסביבות גיל ה- 40, בחרו באמן במה שמדבר על נושאים שהצופים הללו יוכלו להזדהות איתם – כמו עבודה, גידול ילדים, זוגיות, חיי נישואין ועוד רבים.

 

מי הוא הסטנדאפיסט המתאים ביותר למגזר הדתי?

ובכן, אין תשובה אחת לשאלה הזו, כמו שציינו מקודם. שימו לב שהאמן מתאים לקהל היעד שלכם ושהוא משתמש בשפה נקייה, ללא קללות ושהוא לא מספר בדיחות בנושאים גסים או לא הולמים. כשאתם בודקים סטנדאפיסט מתאים באמצעות צפייה בסרטונים של הופעות קודמות שלו שאלו את עצמכם האם הוא מצחיק אתכם, האם הוא מדבר על נושאים שאתם יכולים להזדהות איתם והאם הוא זורם עם הקהל וקשוב להם.

יכול להיות שבמהלך ההופעה האמן יספר בדיחות פחות מצחיקות או כאלה שפחות קשורות לעולם התוכן של אותם צופים ספציפיים, ואנו רוצים לוודא שהסטנדאפיסט שבחרנו לא יילחץ משקט קצת מביך או מבדיחות שלא כך עבדו, אלא פשוט יהיה קליל עם הסיטואציה וימשיך הלאה.

אל תתייבשו לבקש המלצות על סטנדאפיסט שאתם מתעניינים בהופעה שלו מצופים קודמים שלו ברשתות החברתיות השונות או ממכרים שלכם שהיו במופע של אותו אמן.

 

בואו נדבר תכל'ס – כמה תעלה הופעת הסטנד אפ?

אז ככה – מופע סטנד אפ רגיל שאורך כשעה יעלה לכם בין 2000 שקלים ל10,000 שקלים, תלוי בין השאר בפופולאריות של הסטנדאפיסט. המגזר הדתי לא כולל הרבה סטנדאפיסטים מוכרים, ועל כן אם תבחרו להזמין אחד מפורסם יחסית, קחו בחשבון שכל הנראה תצטרכו לשלם מעל לממוצע.

זכרו כי תוכלו תמיד לבחור באמן פחות ותיק ועם פחות ניסיון, במחיר נמוך בהרבה, וכי גם סטנדאפיסטים פחות מוכרים יכולים להיות מצחיקים בדיוק באותה מידה. הכי כולם התחילו באיזושהי נקודה, לא? אם חשוב לכם להזמין אומן מוכר כדי למשוך את תשומת ליבם של המוזמנים לאירוע, זה לגמרי בסדר, רק קחו בחשבון שתצטרכו להוציא קצת יותר.

כמו כן, גם זמן ההופעה משפיע על המחיר – במידה ותרצו להזמין את הסטנדאפיסט לחופה, בה הוא יוכל לשעשע רת האורחים עם קטעים מצחיקים על בני הזוג, לפני דבר התורה של הרב, וגם להופעה בין המנה הראשונה למנה העיקרית בחתונה שלכם, דעו כי המחיר יעלה בהתאם. גורם נוסף שמשפיע עלות מופע הסטנד אפ הוא מיקום האירוע.

אם אתם מתכננים לערוך ערב לתושבי היישוב שלכם, שממוקם בצפון, ותרצו להזמין דווקא את הסטנדאפיסט שגר בתל אביב – ייתכן שתצטרכו לשלם עבורו ועבור עובדי הבמה שלו את עלות הנסיעות והדלק, מה שיגרום למחיר שלכם להתייקר.

 

להיות תמיד בשמחה

היהדות מקדישה חשיבות גדולה לערך השמחה, ולא בכדי. הצחוק והשמחה גורמים לנו להיות בריאים יותר בגוף ובנפש, לעשות את הדברים שאנו עושים מתוך אמונה ואהבה כלפי עצמנו וגם כלפי הסובבים שלנו, והופכים את הראיה שלנו על החיים האלה להרבה יותר חיובית וטובה.

ערב סטנד אפ במהלכו האורחים שלכם יזכו לריפוי, לשחרור, ולקלילות, באמצעות בדיחות מחיי היום היום שיוכלו להתחבר אליהן בקלות, יהפוך את האירוע שלכם במגזר הדתי לחוויה מוצלחת במיוחד שתיזכר לעוד שנים רבות. שימו לב שהסטנדאפיסט כנראה יספר על חשבונכם כמה בדיחות, כי הרי לעשות מופע סטנד אפ בלי לצחוק קצת על מארחי האירוע זה חסר טעם, לא? בהצלחה! ותיהנו😊

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא