סטנדאפיסט לאירועים למגזר החרדי

אם אתם שייכים למגזר החרדי, אך עדיין לא רוצים לוותר על אטרקציה ייחודית עבור האורחים באירוע שלכם, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה. הטרנד החדש באירועים, הוא הופעת סטנד אפ – הסטנדאפיסט ייקח חלק בהנחיית חופה, בטקס בר המצווה או סתם יעשה לכם שמח בין סבב ריקודים אחד לשני, וישבור עבורכם את השגרה עם הומור ועם הרבה כיף.

הופעת סטנד אפ במגזר החרדי צריכה להיות מוקפדת מעט בכל מיני פרטים הנוגעים אליו, ובאותה נשימה היא יכולה להיות מרעננת, מצחיקה מאוד ומוצלחת במיוחד. הנה כמה דברים ששווה לשים אליהם לב כשמזמינים סטנדאפיסט לאירוע חרדי.

 

מי הוא קהל היעד שלכם באירוע?

בדקו מי האורחים באירוע שלכם – האם מדובר בבנות מצווה, בחברים של החתן והכלה או באירוע סיום שנה באחת מישיבות הלימוד? בדקו את חתך הגילאים של המוזמנים לאירוע ואת האופי שלהם, ועל פי אלו בחרו בסטנדאפיסט או הסטנדאפיסטית שיהיה המתאים ביותר לאירוע שלכם.

כמו כן, אם האירוע כולל אורחות בנות בלבד – וודאי תרצו להזמין אמנית במה חרדית, ואם מדובר באירוע של גברים – כדאי להזמין סטנדאפיסט גבר חרדי. אם קהל הצופים באירוע יהיה מורכז מגברים ומנשים, הישיבה כנראה תהיה בהפרדה ותצטרכו להיערך לכך, וגם כמובן לעדכן את האמן או האמנית שיבואו להופיע.

 

בדקו אילו סטנדאפיסטים חרדיים יתאימו לאירוע שלכם

בקשו המלצות מצופים של הופעות קודמות בהופעות הסטנד אפ של האומנים שאתם מתעניינים בהם, או חפשו המלצות בעצמכם ברשתות החברתיות השונות אם יש לכם, או באתרים בהם הסטנדאפיסטים מיוצגים. בדקו האם קטעי הסטנד אפ מצחיקים אתכם, האם הם מוצגים בשפיה נקייה במאת האחוזים והאם האמן לא משתמש במילות גסות או בנושאים לא הולמים על מנת לספר את הבדיחות שלו.

אספו לכם שמות של מספר סטנדאפיסטים או סטנדאפיסטיות שתואמים את הציפיה שלכם מהאירוע וגם כאלה שיתאימו לקהל היעד שלכם, כמו שכבר אמרנו.

 

בחרו בסטנדאפיסט שתואם את ציפיות ההוצאות שלכם על האירוע

כמו בכל תכנון אירוע שאנחנו מארגנים, כנראה שגם כאן תעבדו עם תקציב שהגדרתם לעצמכם להתנהל לפיו. הופעת סטנד אפ יכולה בהחלט לשדרג את האירוע שלכם ולשמח את האורחים, אך אין זה אומר שתצטרכו להשתגע ולחרוג מכמות ההוצאות שקעתם לעצמכם, פחות או יותר. עלות של הופעת סטנד אפ יכולה להסתכם ב2000 שקל ויכולה להגיע גם ל10,000 שקלים – המחיר תלוי בזמן ההופעה, במיקומה ובאמן עצמו.

אם תרצו להביא את הסטנדאפיסט לאירוע שלכם לזמן ארוך יותר מהרגיל, כלומר ליותר משעה, על מנת שהוא ינחה עבורכם את החופה וגם יעשה שמח ברחבת הריקודים – קחו בחשבון שכנראה ההופעה תארך יותר זמן מהרגיל, ולכן גם עלות ההופעה תהיה יותר מכזו ממוצעת.

כמו כן, במידה ותבחרו בסטנדאפיסט שמתגורר במקום רחוק יחסית ממיקום האירוע, תצטרכו להשלים את עלות הנסיעות או את המחיר הדלק של האמן ושל עובדי הבמה שלו, אם יש כאלה, מה ששוב יגדיל את ההוצאה שלכם על ההופעה. נוסף על כך, סטנדאפיסט מפורסם יותר יגבה בדרך כלל גם מחיר גבוה יותר עבור ההופעה שלו – אז אם תרצו בכל זאת להביא לאירוע שלכם את האמן הכי חם היום במגזר החרדי – הכינו את הכיס שלכם לכך מראש.

 

איך בכל זאת ניתן להוריד את העלות של הופעת הסטנד אפ במגזר החרדי?

אמני סטנד אפ דומים בהצעות המחיר שלהם בכלל המגזרים, וגם פה – אם תבחרו להזמין את הסטנדאפיסט שלכם לשעה יחסית "מתה", בה בדרך כלל האמן לא נוהג להופיע, לדוגמה בשעות הבוקר או הצהריים – ייתכן כי הוא יבקש מכם מחיר נמוך יותר עבור ההופעה שלו, שכן כך הוא יוכל לבצע שתי הופעות באותו יום.

נוסף על כך, אם חס וחלילה, תיתקעו ללא סטנדאפיסט בשנייה האחרונה עקב שינוי תוכניות – יכול להיות שאמן שבמקרה פנוי באותו ערב יסכים לבוא להצחיק אתכם במחיר נמוך יותר מהרגיל, במקום להישאר בבית, אבל לא היינו ממליצים לכם לבנות על האופציה הזו, אלא רק להשתמש בה כברירת מחדל.

 

על מה כדאי לתדרך את סטנדאפיסט לפני ההופעה שלו מול המגזר החרדי?

אנו מאמינים כי אם בחרתם להזמין סטנדאפיסט לאירוע שלכם עם אורחים מהמגזר החרדי, כנראה שהוא הוא היא חרדיים והם מבינים את הרגישויות של העולם הזה, כי הרי בכל מגזר יש נקודות רגישות, ומי שלוקח חלק במגזר מודע אליהם יותר.

בכל זאת, היינו ממליצים לכם לוודא עם האמן לפני ההופעה שהוא מדבר בשפה נקייה, לא מעלה עניינים לא ראויים בבדיחות שלו ושהוא שומר על כללים כמו שמירת נגיעה או צניעות כאשר הוא מעלה משתתפים לבמה. כמו כן, אם יש נושאים מיוחדים שהייתם רוצים שהאמן יצחק עליהם כמו כשרות, מנהגים שונים, זוגיות, גידול ילדים, חיי הישיבות או נושאים אקטואליים אחרים – ציינו זאת בפני הסטנדאפיסט על מנת שיוכל להיערך לכך מראש.

תוכלו גם לספר לו רקע על האורחים ועל עצמכם כדי שיוכל להכין קצת בדיחות על חשבונכם בין אלתור אחד לשני.

 

"מצווה גדולה להיות בשמחה"

לא סתם רבי נחמן אמר את האמרה המפורסמת – להיות שמחים גורם לנו להיות אנשים טובים יותר ומשפיע גם על הסביבה שלנו, שכן אם אנחנו מאירי פנים ושמחים – כך גם הסובבים אלינו יהיו. ערב סטנד אפ של צחוק, שחרור, קלילות והומור עצמי יספק לאורחים באירוע שלכם שעה של נחת, יגבש ביניהם ויגרום לכם לשכוח לזמן מה מכל דאגות היום היום ופשוט ליהנות.

אורחי האירוע שלכם יודו לכם על החסד שעשיתם עימם ויזכרו את האירוע שלכם לעוד שנים רבות, ואתם תזכו גם לצחוק, וגם לעשות מצווה על הדרך. או הפוך  – לעשות מצווה ועל הדרך גם לשמוח בעצמכם, מה שתעדיפו. תיהנו, ובהצלחה!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא